افزایش تراز آزمون | چگونه تراز آزمون را افزایش دهیم

مسلما خیلی از شما دوستان مکتبستانی دوست دارین تراز خودتون رو افزایش بدین. امروز می خواهیم در مورد روش افزایش تراز آزمون صحبت کنیم و بگیم که چگونه تراز آزمون را افزایش دهیم.

قبل از این که این مقاله رو بخونین باید بهتون بگم همین که شما این مقاله رو دارین میخونین یعنی این که مهم ترین گام که همون تصمیم به یک شروع قدرتمند هست رو گرفتین. ما هر سال شاگردای زیادی داریم که از مشاوره تلفنی ما برای افزایش تراز استفاده می کنند ولی به جرات باید بگم تا وقتی که اولین گام که همون خواستن هست رو کسی برنداره، هیچ مشاوری نمیتونه بهش کمک کنه.

خب پس حالا که قدم اول رو برداشتین…

افزایش تراز آزمون
افزایش تراز آزمون

حالا چند تا سوال از شما برای افزایش تراز آزمون

  1. آیا ساعت مطالعه‌‌تان با ترازی که می‌خواستید مطابقت داشته است؟

آیا درست است که از خود، تراز 6000 انتظار داشته باشم و در هفته، 20 ساعت مطالعه ‌کنم؟ برای هر ترازی باید ساعت مطالعه‌ی مناسبی را با توجه به میانگین تراز آزمون‌های قبلی خود در نظر بگیرید.

  1. آیا برای افزایش تراز آزمون به اندازه‌ی کافی برای هر درس وقت گذاشته‌اید و عمیق خوانده‌اید؟

خواندن مطالب سنگین در یک جلسه (حتی اگر عمقی خوانده باشید) کافی نیست. برای مطالعه‌ی یک درس آسان هم باید جلساتی را برای مرور در نظر بگیرید.

 

  1. آیا برای افزایش تراز آزمون برای تمام درس‌هایی که انتظار درصد و تراز بالا داشته‌اید تست زده‌اید؟

حداقل یک تا دو جلسه تست برای هر درس نیاز است. برخی دانش‌آموزان کمبود وقت را بهانه می‌کنند و به جای تست زدن فقط و فقط به مطالعه‌ی درس‌ها به صورت تشریحی می‌پردازند. این اشتباهی است که خیلی از کنکوری‌ها تا رسیدن به ماه های آخر کنکور آن را انجام می‌دهند.

  1.  آیا برای افزایش تراز آزمون میزان افزایش ترازتان معقولانه و منطقی است؟

دانش‌آموزی با تراز 4800 نباید انتظار تراز 5900 در آزمون بعدی داشته باشد.

اینو بهتون گفتم ولی نباید ناامید بشین ! چون همین جا من کارنامه یکی از شاگردای مشاوره تلفنی مکتبستان رو در ادامه میذارم که با حداقل تراز تونستن با یک هدفگذاری دقیق که واسشون مشخص کردیم به چیزی که میخواستن برسن.

  1.  آیا روش‌های مطالعه‌ی قبلی را برای درس‌هایی که از آن‌ها نتیجه نگرفته‌اید دوباره به کار گرفته‌اید؟

استفاده از روش‌های درست رتبه‌های برتر برای مطالعه‌ی درس‌هایی که تا کنون نتیجه‌ی مطلوب نگرفته‌اید یک راه میانبر برای رسیدن به نتیجه‌ای است که دیگران با طی مسیری طولانی به آن دست یافته‌اند.

اگر پاسخ شما به حداقل سه سؤال از سؤالات بالا خیر بوده است باید بدانید که سرزنش خود، کار بسیار اشتباهی است. برای رسیدن به موفقیت باید ابتدا خود را با اشتباهاتمان قبول کنیم، سپس راه درست رفع اشتباهاتمان را بیابیم.

خب حالا بریم سراغ یک سری توصیه ها برای افزایش تراز در آزمون آزمایشی :

  • ارزیابی کارنامه و افزایش تراز آزمون آزمایشی

اغلب دانش‌آموزان به امید درصد بیش‌تر و تراز بهتر در آزمون‌های بعدی جمعه سر جلسه‌ی آزمون حاضر می‌شوند. برای افزایش تراز روش‌ها و راه‌حل‌های ساده‌ای وجود دارد که گاهی به دلیل سادگی، به چشم نمی‌آید. اولین روش افزایش تراز، بررسی کارنامه‌ی آزمون‌ها و درصدهایی است که با ساعت مطالعه رابطه‌ی مستقیم دارد. با کمک دفتر برنامه‌ریزی و تراز هر درس متوجه می‌شوید که هر چه زمان برای یک درس گذاشته‌اید درصد بهتری نسبت به درس‌های دیگر گرفته‌اید. پس لازم است برای چیدمان بهتر برنامه‌ریزی  تعادل مطالعه‌ی درس‌ها را رعایت کنید. این بدان معنی نیست که ساعت یکسانی را برای همه‌ی درس‌ها قائل شوید، بلکه باید برای هر درس بنا به اهمیت آن در کنکور زمان مطالعه‌ی مناسب را در نظر بگیرید. برای مثال مقدار ساعت مطالعه‌ی درس‌های اختصاصی نسبت به عمومی در این زمان بیش‌تر است و در هفته‌ی اول باید برای درس‌های اختصاصی بیش‌تر وقت گذاشت. هر چه به آزمون نزدیک می‌شویم زمان عمومی را افزایش دهید. نکته‌ی‌ قابل توجه این است که هر چه تعادل ترازهای درس‌ها و درصد‌ها حفظ شود باعث افزایش تراز می‌شود.

  • افزایش تراز آزمون با تشخیص درس‌ها

بعد از ارزیابی کارنامه و درس‌ها با سه نوع درس و درصد مواجه می‌شوید:

  1. نقاط قوت پایدار: درس‌هایی که بیش‌ترین نمره و درصد را در مدرسه و آزمون دارید. این درس‌ها جزء بهترین درس‌های شما محسوب می‌شوند. با بررسی دفتر برنامه‌ریزی متوجه این نکته می‌شوید که ناخودآگاه بیش‌ترین زمان مطالعاتی را به این درس‌ها اختصاص داده‌اید. به‌راحتی می‌توانید با اختصاص دادن زمان مناسب مطالعه، آن‌ها‌ را به نقطه‌ی اوج خود برسانید.
  2. درس‌های نوسانی: درس‌هایی که در هر آزمون درصدهایش افت و خیز دارند. این موضوع نشان می‌دهد برای هر آزمون چه مقدار زمان به این درس‌ها اختصاص داده‌اید. بهترین راهکار این است که در طول هفته برای این درس‌ها زمان ثابت مطالعه در نظر بگیرید و هر هفته ساعت مطالعه را در این درس‌ها بالا ببرید.
  3. درس‌هایی که در آزمون سفید می‌گذارید: این‌ها درس‌هایی هستند که در طول هفته به سراغشان نرفته‌اید یا به این دلیل که در این مبحث یا کتاب ضعیف هستید و نتوانسته‌اید نمره‌ی مورد نظر را در مدرسه بگیرید یا نمی‌توانید از این درس‌ها تست بزنید و ترس درونی دارید که مبادا نتیجه‌ی مطلوب را به دست نیاورید. برای این درس‌ها سعی کنید هر شب زمان کوتاهی را به خواندن مطالب مورد نظر اختصاص دهید تا رابطه‌ی بهتری با آن برقرار کنید. استفاده از بخش روش‌های مطالعه حرفه ای در بخش مشاوره مکتبستان کمک خوبی به شما خواهد کرد.

 

افزایش تراز با کم کردن اشتباهات

همه‌ی دانش‌آموزان برای بالا بردن تراز، ساعت مطالعه را افزایش می‌دهند و در جلسه‌ی آزمون بی‌مهابا و بدون تأمل تست‌ها را جواب می‌دهند و ارزش ساعت‌ها مطالعه را در عرض چند ثانیه از بین می‌برند و بعد از دریافت کارنامه با فاصله‌ی کم با پاسخ‌های صحیح مواجه می‌شوند. ساده‌ترین روش بالا بردن تراز، افزایش فاصله‌ی بین سؤالات درست و غلط است. این یعنی کاهش دادن اشتباهات. برای کاهش اشتباهات باید در طول هفته روی آن کار شود و در طول هفته رعایت شود.

  1. ابتدا سعی کنید در طول هفته با بررسی کارنامه تصمیم بگیرید به چند سؤال در آزمون بعدی پاسخ دهید. بعد از پاسخ به چند سؤال مورد نظر، با خیال راحت‌تری به پاسخ‌گویی یک یا چند سؤال دیگر بپردازید.
  2. برای کم کردن اشتباهات در جلسه‌ی آزمون باید بتوانید به‌راحتی از کنار سؤالاتی که بلد نیستید رد شوید و بهترین روش، تکنیک ضربدر و منهاست. اجرای این روش در جلسه‌ی امتحان کافی نیست، باید در طول هفته این روش را روی تست‌ها اجرا کنید تا بتوانید آن را به صورت خودکار در جلسه‌ی آزمون اجرا کنید.
  3. بررسی سؤالات آزمون گذشته یکی از راه‌های دیگر کم کردن اشتباهات است.

 

افزایش تراز با انتخاب منابع مناسب

انتخاب مناسب منابع می‌تواند نقش بسزایی در پیشرفت و کسب نتیجه‌ی مطلوب داشته باشد. شما باید منابع  کمک‌درسی خود را مهندسی کنید؛ به‌گونه‌ای که این کتاب‌ها شامل سؤالات کنکور سال‌های گذشته باشد. سعی کنید برای هر درس یک یا دو کتاب را مطالعه کنید. تعدد منابع تنها سبب افزایش دلهره و سردرگمی خواهد شد. اگر می خواهید با بهترین منابع از دید دکتر کاویانی مدیر و مشاور ارشد مکتبستان آشنا شوید روی اینجا کلیک کنید.

 

اولویت بندی دروس برای افزایش تراز

اولویت‌بندی کنید و به بودجه‌بندی دقت کنید: اگر نمی‌رسید همه‌ی درس‌ها را خوب بخوانید اولویت‌بندی کنید. مباحثی را بیش‌تر بخوانید که سؤال‌های بیش‌تری دارند، اساسی‌ترند یا آسان‌ترند. این مباحث را البته خوب بخوانید و یاد بگیرید.

 

 

بررسی روند واقعی پیشرفت یکی از دوستانتان:

هنگامه هم یکی از اونایی بود که واقعا عاشق و دلبسته پیشرفت بود. اون تصمیم خودشو گرفته بود و این مهم ترین عامل پیشرفت هنگامه بود.

هنگامه دوست داشت پیشرفت کنه ولی یه سری مشکلات داشت که با همراهی مشاورین مکتبستان این مشکلات یکی پس از دیگری حل شد و شاهد پیشرفت چشمگیر تراز هنگامه بودیم که به طور خلاصه برخی از اون ها اشاره می کنیم

  • ساعت مطالعه هنگامه پایین بود و در ابتدا با مشاوره های انگیزشی ساعت هنگامه افزایش پیدا کرد.
  • در هر آزمون با بودجه بندی تایمی خاص سعی شد هر مرحله یکی از نقاط ضعف درسی حل بشه و قدم به قدم سعی بشه که تراز هنگامه با حفظ ثبات افزایش پیدا کند. شما هم باید بدونین که با هدفگذاری باید قدم به قدم موانع رو از سر راهتون بر دارین.
  • در مورد روش های مطالعه حرفه ای توصیه هایی به هنگامه کردیم تا بتونه علیرغم زمان کمی که داشت با خوندن نکات مهم تر بیشترین نتیجه مثبت رو دریافت کند. فقط کمیت مطالعه کارساز نیست، کمیت با کیفیت باید همیشه همراه باشد.

 

سیر پیشرفت آزمون به آزمون 

1


2


3


4


5


6


7


8


9


10


11


این پیشرفت اتفاقی نبود !

شما هم میتونین.

کافیه که در ابتدا خودتون بخواین…

یک جلسه مشاوره رایگان با دانشجویان پزشکی

ما توی مکتبستان یک تیم بزرگ از دانشجویان پزشکی داریم که میتونیم تا کنکور بهتون برنامه و مشاوره تلفنی بدیم.

برای آشنایی با خدمات ما یک جلسه میتونیم مشاوره رایگان داشته باشیم.

درخواست مشاوره رایگان

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

محصولات مکتبستان
دریافت لینک دانلود