آمادگی برای کنکور 98 قبل از عید، اصلا مهم است؟

 آمادگی برای کنکور 98 قبل از عید، اصلا مهم است؟

 

موفقیت خودش اتفاق نمی‌افتد، برای رسیدن به آن برنامه ریزی می‌شود.

 

آیا نیاز است برای آمادگی برای کنکور 98 قبل از عید کاری کنیم؟

از اولین روزی که وارد مدرسه شدید سالها گذشته و حالا زمان کنکور است. کنکوری که قرار است آینده‌ی شما را مشخص کند. از همان اول خوانده‌اید و خوانده‌اید و خوانده‌اید تا به اینجا رسیدید. البته هنوز هم قرار است بخوانید اما خواندن الان با خواندن دو سال پیش فرق می‌کند. قرار است خواندن الانتان بشود مشخص کننده‌ی نتیجه‌ی تمام این سالها. چالشی که در روبرو دارید ایام عید نوروز است. ایام نوروز برای کنکوری‌ها یکی از تعیین کننده‌ترین دوره‌های آمادگی برای کنکور 98 است. پس در این مطلب به آمادگی برای کنکور 98 قبل از عید خواهیم پرداخت.

 آمادگی برای کنکور 98 قبل از عید
آمادگی برای کنکور 98 قبل از عید

چرا آمادگی برای کنکور 98 قبل از عید؟

ویلیام آرتور می‌گوید:

«زمانی که دیگران خوابند، مطالعه کن.

زمانی که دیگران وقتشان را هدر می‌دهند، کار کن.

زمانی که دیگران تفریح می‌کنند، آماده شو و

زمانی که دیگران آرزو می‌کنند، رؤیا پردازی کن.»

 

اگر همین حرف ویلیام آرتور را کاملاً متوجه بشید دیگه نیازی نیست ادامه‌ی مطلب رو بخوانید. اما اگر نیاز به راهنمایی دارید توضیح می‌دهم. آمادگی برای کنکور 98 قبل از عید نوروز به این دلیل مهم است که تاکنون خیلی از دانش آموزان به‌صورت روزانه تقریباً 8 ساعت مفید را داشته‌اند. یعنی اکثراً در حال مطالعه بوده‌اند. شما یا بیشتر از دیگران خوانده‌اید، یا کمتر یا مساوی.

 

کسی که بهتر خوانده خوش به حالش و امیدوارم که  به این کار ادامه دهد؛ اما کسانی که کمتر از دیگران خوانده‌اند یا با آن‌ها هم رده هستند  باید خیلی مواظب باشند. نوروز زمانی است که خیلی از کنکوری‌ها شروع می‌کنند به خواندن و ساعات مطالعه‌ی خود را افزایش می‌دهند. در عین حال عده‌ای هم هستند که بی خیال خواندن در این اوقات حساس می‌شوند. کسی که بتواند از نوروز استفاده کند می‌تواند ضعف خود در گذشته را جبران کرده و خود را به جمع کسانی که پیروز خواهند شد ملحق کند. به همین دلیل است که آمادگی برای کنکور 98 قبل از نوروز خیلی مهم است.

 

زمان طلا نیست، زمان، زمان است.

 

شیوه‌ی استفاده از ساعات روز بین مردم متفاوت است. شیوه‌ای که آن‌ها زمان خود را سپری می‌کنند کیفیت زندگی‌شان را مشخص می‌کند.

همه‌ی ما 24 ساعت در روز را داریم ولی باز هم هرکداممان کارهای متفاوتی انجام می‌دهیم و در پایان روز هم نتایج مختلفی از کارهای خود دریافت می‌کنیم. زمان چنان ارزشمند است که نمی‌توان آن را با طلا یا هر چیز دیگری مقایسه کرد. زمان، زمان است نه چیزی دیگر.

کسی روزانه 10 ساعت یا بیشتر درس می‌خواند و می‌شود رتبه‌ی برتر کنکور، در دانشگاهی که دلش می‌خواهد و در رشته‌ای که عاشقش است قبول می‌شود و از تلاش‌هایش هم راضی است.

فرد دیگری هم بیشتر روزها 2 ساعت می‌خواند، برنامه‌ی خاصی برای مطالعه ندارد، گاهی انگیزه پیدا می‌کند و 10 ساعت می‌خواند اما باز چند روز دیگر درس را رها می‌کند، هرچه که دلش خواست می‌خواند، به دنبال نکات تست زنی نیست. در کنکور شرکت می‌کند، رتبه‌اش که مشخص می‌شود ناراحت می‌شود شاید گریه هم بکند، به سر خود می زند و می‌گوید کاش بیشتر می‌خواندم. انتخاب رشته می‌کند، یا در دانشگاه و رشته‌ای که مطلوبش نبوده قبول می‌شود یا اصلاً هیچ جایی قبول نمی‌شود؛ در هر صورت خوشحال نیست.

 

شما الان فرصت دارید که ببینید می‌خواهید کدام یک از افراد بالا باشید؟ تلاشگری خوشحال یا تنبلی ناراحت؟  

می‌خواهید نوروز خود را خوشگذرانی کنید و بعداً آرزو کنید که کاش می‌شد به عقب برگردید و بی خیال چند روز خوشگذرانی می‌شدید تا بتوانید آینده‌ی بهتری داشته باشید؛ یا نه از الان برای عید خود برنامه ریزی کنید، کاملاً مشخص کنید که می‌خواهید چه منابعی را بخوانید، به برنامه‌ی خود عمل کنید و بعدش یک عمر خوشحال باشید که تلاش خود را کرده‌اید و نتیجه‌اش را هم گرفته‌اید؟

 

چه کارهایی باید برای آمادگی برای کنکور 98 قبل از عید انجام دهم؟

چند تکنیک مدیریت زمان و وظایف یاد بگیرید

متمرکز بودن روی کاری که در حال انجامش هستید و همچنین اولویت بندی وظایف چیزی است که خیلی به شما کمک خواهد کرد. چند تکنیک برای این کارها را یاد بگیرید. یکی از تکنیک‌های پیشنهاد برای مدیریت زمان و تمرکز روش پومودور است. در این تکنیک زمان به فواصل 25 دقیقه‌ای تقسیم می‌شود. تایمری را می‌زنید و تا 25 دقیقه کاملاً روی کار خود تمرکز می‌کنید و حق ندارید حواستان را پرت چیز دیگری کنید. 5 دقیقه استراحت می‌کنید و باز 25 دقیقه دوم را شروع می‌کنید و همینطور ادامه می‌دهید. فقط پس از سپری 4 دوره‌ی 25 دقیقه‌ای می‌توانید بیست دقیقه تا نیم ساعت به خود استراحت دهید.

 

منابع مطالعه‌ی خود را مرتب کنید

 منابع زیادی برای مطالعه هستند. حتماً تاکنون متوجه شده‌اید که کدامشان برای شما مناسب‌تر هستند، پس همان‌ها را بیشتر بخوانید و اگر می‌بینید که منبعی عالی، دسته بندی شده و جمع و جور پر از نکته وجود دارد هم انتخابش کنید. بیشتر تست‌های کنکور سالهای قبل را بزنید تا بیشتر با کنکور آشنا شوید.

 

فضای مطالعه‌ی خود را شبیه جلسه‌ی کنکور کنید

 اگر تاکنون دراز کشیده مطالعه می‌کردید، یا به هر شیوه‌ی دیگر به‌جز نشستن روی میز و صندلی، دیگر تمامش کنید. روی میز و صندلی مطالعه کنید تا کاملاً برای فضای جلسه کنکور آماده شوید.

 

عوامل وسوسه را حذف کنید

 از ارزشمندی زمان با شما صحبت کردم، هر چیزی که شما را وسوسه می‌کند تا زمانتان را هدر دهید حذف کنید. تلویزیون، کامپیوتر (اگر بازی می‌کنید یا فیلم تماشا می‌کنید) و اپلیکیشن‌های گوشی را حذف کنید. توصیه‌ی من این است که حتی به آهنگ هم گوش ندهید. اگر عامل وسوسه در دسترستان باشد ممکن است سمتش بروید برای اینکه دیگر خیالتان راحت باشد، حذفش کنید.

به یاد داشته باشید خواستن، توانستن است. ما هم در مکتبستان به این جمله باور داریم و می‌خواهیم به شما کمک کنیم تا بتوانید به موفقیت برسید. برای آماده شدن برای کنکور 98 قبل از عید همراهتان هستیم.

 

مقالات خواندنی: 

کنکور منحصرا زبان و رشته های خوب آن

بهترین مدرس کنکور کیست؟

کنکور زبان و ۴ نکته‌ای که باید دانست

آیا میتونیم از اسفند به خودمون بیایم و تو کنکور ۹۸ نتیجه بگیریم ؟!

فهرست نهایی حذفیات کنکور ۹۸ – نظام جدید

جمع بندی کنکور ۹۸

نکاتی برای موفقیت در جلسه کنکور / مخصوص کنکوری های ۹۸

 

 

یک جلسه مشاوره رایگان با دانشجویان پزشکی

ما توی مکتبستان یک تیم بزرگ از دانشجویان پزشکی داریم که میتونیم تا کنکور بهتون برنامه و مشاوره تلفنی بدیم.

برای آشنایی با خدمات ما یک جلسه میتونیم مشاوره رایگان داشته باشیم.

درخواست مشاوره رایگان

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان، کافیست فرم زیر را پر کنید 

محصولات مکتبستان
دریافت لینک دانلود