آزمون با رویکرد یادگیری

آزمون با رویکرد یادگیری

آزمون با رویکرد یادگیری

الف) فعالیت های قبل از آزمون:

  • پیش خوانی
  • حضور فعال و مؤثر در کلاس درس و زمان تدریس
  • خواندن درس ها هر روز در همان روز
  • حل تمرین ها و مثال های تشریحی کتاب و جزوه ی معلم
  • حل تست های آموزشی و خط به خط
  • خلاصه نویسی / حاشیه نویسی / نکته برداری

  • مرور خلاصه ها و نکته ها
  • حل نمونه سوالات امتحانی
  • فکر کردن به راه حل ها و تجزیه و تحلیل
  • شروع تست زنی پله به پله با تست های کنکور سراسری
  • نشان دار کردن تست ها

  • مرور و حل تست های نشان دار
  • خود را به جای معلم گذاشتن و تدریس کردن
  • تست زنی و حل تمرین گروهی در صورت امکان
  • عوض کردن داده ها، مهندسی معکوس، طرح مسئله ی جدید
  • حل تست های طراحی شده ی مناسب و متناسب
  • حل تست های زمان دار با اجرای تکنیک های زمانی
  • شبیه سازی آزمون
  • رفع اشکال شبیه سازی/ مرور خلاصه ها، نکات و تست علامت دار
  • هدف گذاری چند تا از ده ها

ب) فعالیت های حین آزمون:

  • مرور نقشه ی آزمون در ذهن ( تعداد سؤالات، چیدمان سؤالات، چیدمان پاسخ برگ)
  • اجرای تکنیک های زمانی (ضربدر و منها/ زمان های نقصانی)
  • تعهد به هدف گذاری چند تا از ده تا

 


ج)فعالیت های پس از آزمون

  • درصد گیری اولیه
  • مرور آزمون کلی در عصر آزمون
  • یادداشت برداری و علامت دار کردن تست ها و تکمیل کتاب خود آموزی
  • مشخص کردن مباحث یادگیری ناقص و پیش بینی اقدامات اصلاحی
  • مراجعات بعدی به کتاب خودآموزی ( کلاسوری ارزیابی) طبقه بندی و حل هدفمند سؤالات گذشته
  • پیش بینی مرور های بعدی شامل مطالعه ی نکته ها و حل تست های علامت دار
ایام نوروز، دوران پیشرفت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت لینک دانلود