خانه » مشاوره » انگیزشی » ۱۴ نکته برای خواب بدون استرس کنکوری ها

۱۴ نکته برای خواب بدون استرس کنکوری ها

خواب بدون استرس کنکوری ها

 

با سلام به همه مکتبستانی ها. کنکور داره نزدیک میشه و بعضی از شما دوستان عزیز انقد بی دلیل به خودتون فشار میارین که آسایش رو از خودتون سلب کردین. عزیزان من، درسته کنکور چیز مهمیه ولی اونم یه امتحان مشابه سایر امتحانات هست. زیاد بزرگش نکنین. تا این حد که والدینتون به ما بگن شما اصلا نمیتونین آروم بخوابین و دائم کابوس میبینین.

.

یه مقاله علمی راجع به روش های برای خواب آرام واستون تهیه کردیم. روش های جالبی هستن. کلا ما کنکوری خسته نمیخوایم.

.

خواب به جای خودش ، آرامش به جای خودش، درس هم به جای خودش:)

خواب بدون استرس کنکوری ها
خواب بدون استرس کنکوری ها

۱۴ نکته برای خواب بدون استرس کنکوری ها

نتایج یک مطالعه در مؤسسه بهداشت فنلاند نشان داد حوادث استرس‌زا دو برابر بیشتر باعث بی‌خوابی‌های مزمن می‌شوند اما راه حل‌هایی وجود دارد که می‌تواند به بی‌خوابی خاتمه دهد.

.

Hymie Anisman پروفسور علوم اعصاب در کانادا، پژوهشگر در عصب شناسی رفتاری از دانشگاه کارلتون و نویسنده کتاب «معرفی استرس و سلامت» گفت: بیماری‌هایی وجود دارند که می‌توانند به طور مستقیم یا غیر مستقیم روی سلامت بدن و سیستم ایمنی بدن اثرگذار باشند.

.
وی ادامه داد: استرس بر سیستم بیولوژیکی مانند هورمون‌ها، انتقال دهنده‌های عصبی، سیستم ایمنی بدن و عوامل رشد تأثیر می‌گذارد و زمانی که شخص استرس دارد این سیستم‌ها برای مقابله با استرس فعال می‌شوند.

.

۱- شیر حاوی تریپتوفان است، ماده‌ای که موجب ترویج خواب می‌شود، اگر شیر گرم را با عسل مخلوط کنید کمک می‌کند به آرامی به خواب بروید.

.
۲- آلین بورفورد ماسون» بیولوژیست سلولی و نویسنده کتاب «خوب غذا بخورید تا در پیری سالم بمانید»، گفت: زمانی که استرس دارید ویتامین C، ویتامین B، منیزیم و تیروزین (اسید آمینه ضروری برای تولید دوپامین) به سرعت از بین می‌روند و بهتر است فرد مکمل‌ها و یک رژیم غذایی مناسب روزانه داشته باشد.

.
۳- از کامپیوتر در شب استفاده نکنید زیرا باعث بی‌خوابی می‌شود.

.
۴- یک حمام آب گرم به شما آرامش می‌دهد، باعث می‌شود درجه حرارت بدن تغییر کند و سیگنال‌هایی به مغز می‌فرستد تا بتوانید به راحتی بخوابید.

.
۵- ساعت شماته‌دار را به طرف دیوار برگردانید زیرا نگاه کردن به آن باعث یادآوری زمان می‌شود و استرس را بیشتر می‌کند؛ چند بار بیدار شدن طی خواب شبانه امری طبیعی است و نگرانی ندارد اما نگاه کردن به ساعت، بی‌خوابی را افزایش می‌دهد.

.
۶- برای کارهایتان برنامه‌ریزی کنید، زمانی که کارهایتان را به خوبی انجام دهید دیگر استرسی ندارید و زمان خواب مجبور نیستید به کارهای عقب مانده فکر کنید.

.
۷- از خودتان مراقبت کنید، سعی کنید استراحت کنید و کمی آرامش داشته باشید.

.
۸- افکار استرس زا و نگران کننده را از خود دور کنید، زمانی که قصد خواب دارید، بهتر است به چیزی فکر نکنید؛ شاید برای بار اول و دوم کمی سخت باشد اما به مرور عادت می‌کنید؛ سیل افکار بی‌فایده باعث بی‌خوابی و استرس بیشتر می‌شوند.

.
۹- زمانی که خوابتان نمی‌برد بهتر است بلند شوید کمی راه بروید یک مجله بردارید بخوانید و سپس به رختخواب برگردید. این رفت و برگشت نیز می‌تواند به خواب شما کمک کند.

.
۱۰- در صورت لزوم عادات خود را تغییر دهید؛ برخی عادات، استرس را زیاد می‌کند و برخی عادت‌ها به شما در یک خواب راحت کمک می‌کنند؛ برای مثال ممکن است شما روی کاناپه‌ای که مقابل تلویزیون قرار گرفته است بتوانید به راحتی بخوابید پس دلیلی برای تغییر محل خواب ندارید، همانجا بخوابید؛ یا ممکن است روی زمین راحت‌تر بتوانید بخوابید یا زودتر به خواب بروید پس نیازی به خوابیدن روی تخت نیست؛ مهم راحت خوابیدن است.

.
۱۱- سعی کنید هنگام طلوع آفتاب از خواب بیدار شوید و خود را به بیدار شدن در ساعت مشخص عادت دهید.

.
۱۲- صحبت کردن با فردی که بتواند یک راهنمای خوب باشد در کاهش استرس مؤثر است و باعث آرامش می‌شود.

.
۱۳- ورزش کنید، ورزش باعث انتشار هورمون‌های خوشحالی می‌شود، فعالیت بدنی مانند دوچرخه سواری، شنا، اسکیت، طناب زدن، پیاده‌روی نه تنها روحیه را بهتر می‌کند باعث خستگی بدن می‌شود. ۲۰ دقیقه ورزش و فعالیت بدنی باعث می‌شود تمام آدرنالینی که باعث تولید اضطراب می‌شود از بین برود.

.
۱۴- با یک متخصص خواب مشورت کنید؛ در مورد مشکلات خواب خود در یک ماه گذشته بگویید، این مشاوره می‌تواند به کاهش استرس کمک کند در نتیجه شب را می‌توانید به راحتی بخوابید.

.

با آروزی خوابی بدون استرس برای شما

مقاله: ۱۴ نکته برای خواب بدون استرس کنکوری ها

یک جلسه مشاوره تلفنی رایگان کنکور می خواهید؟

کافی است همین الان عدد ۱ را به شماره زیر پیامک کنید.

sms : 3000700460

مشاورین ما که از دانشجویان پزشکی هستند با شما تماس می گیرند.

یک نظر

  1. سلام من از استرس نمیتونم بخوابم همش تپش قلب دارم در حالی که خیلی هم خوابم میاد😭 کاش میشد با مشاوراتون حرف بزنم

    ()

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت لینک دانلود
کنکور
بیش از 3 ساعت فیلم و صوت مشاوره کنکور رایگان
پیشنهاد می کنیم این فرصت را از دست ندهید

مهم نیست هوش شما چقدر است، مهم نیست تا به حال معدلتان چقدر بوده است، ما در این دوره نکاتی را به شما می گوییم که بتوانید بوسیله آن ها با افراد باهوش و درس خوان رقابت کنید.
مشاوره کنکور
بیش از 3 ساعت فیلم و صوت مشاوره کنکور رایگان
این پیشنهاد فقط یک بار ارائه می شود و پیشنهاد می کنیم این فرصت را از دست ندهید
شما فقط یک بار فرصت دریافت این هدیه ردنشدنی را دارید !
برای دانلود کافی است ایمیلتان را وارد کنید
برای دانلود کافی است ایمیلتان را وارد کنید
برای دانلود کافی است ایمیلتان را وارد کنید
هر هفته یک فیلم مشاوره رایگان می خواهید؟